Estem en temps de coronavirus i no deixa de ser una època per aprendre, per investigar i per crear noves oportunitats. Ja ens ho deia Albert Einstein: “La creativitat neix de l’angoixa així com el dia neix de la nit obscura. És en la crisi on neixen els invents, els descobriments i les grans estratègies…” amb aquesta premissa treballem en Infantil del col·legi La Salle en Alcoi.

Són temps difícils, on hem d’aprendre a adaptar-se a les diferents situacions laborals de cada casa, de cadascú dels nostres xiquets i xiquetes. Per tant, marcar uns recursos o propostes per a les famílies no és fàcil però és ací quan la creativitat juga un gran paper, ja que volem seguir despertant la motivació per investigar, per crear, per descobrir dels nostres menuts, i és ahí on un equip unit i amb ganes de seguir desenvolupant-se creen noves iniciatives, noves estratègies i noves formes d’arribar a cadascuna de les cases.

Entre moltes altres idees, l’última va ser posar-se en contacte amb Germán Linares, un amant de la fotografia i un gran artista de les instantànies per introduir-nos en el món fotogràfic als xiquets de 5 anys, amb el mòbil dels pares. Cada dia Germán, mitjançant un xicotet vídeo ens explicava la tècnica a treballar i ens contava com investigar al respecte, així els xiquets tenien tot el dia per anar descobrint allò a treballar i fer assajos de fotografies fins que trobaven la que els agradava i li la compartien als mestres. Aquests, en última instància, realitzaven un xicotet vídeo amb totes les fotografies per tal que tots els alumnes observaren totes les fotos realitzades pels companys i companyes.

Totes les tècniques treballades van ser:

1- Enfoque i desenfoque

2- Llums i ombres

3- Reflexos

4- Stop Motion

5- Fotos creatives

Alguns dels objectius que es buscava treballar eren:

• Conéixer de manera participativa, activa i vivencial els elements, funcionament, principis bàsic i possibilitats de la fotografia.

• Despertar l’interés i el gust per la fotografia com a disciplina artística en l’alumnat.

• Identificar les fonts de llum.

• Observar i explorar els canvis en les ombres produïdes pel sol o llum artificial.

• Diferenciar entre ombra produïda pel sol o per la llum artificial.

• Descobrir les diferències produïdes per la distància entre diferents objectes.

L’experiència ha sigut molt satisfactòria i les fotos/històries que han anat sorgint han sigut espectaculars.
Estem molt orgullosos de l’esforç de les famílies i volem donar-los des d’ací l’enhorabona per estar, en aquesta situació extraordinària, sempre a l’abast de la millor manera possible per fer d’aquests dies noves oportunitats pels nostres xiquets i xiquetes.

Compartim amb tots vosaltres dos videos fets amb la tècnica del Stop Motion.